Ilmu Tahan Lapar Untuk Perang

ilmu tahan lapar




Pada masa dahulu, leluhur kita begitu susahnya hendak mencari sumber makanan kerana dahulunya sumber makanan tidak di industrialkan secara besar besaran seperti sekarang. Ditambah lagi dahulu jika ada orang yang kehabisan makanan akibat merantau, meredah hutan semak belukar, atau yang paling sering terjadinya habis makanan dahulu adalah buroan - buroan yang lari karana telah jadi mangsa peperangan dan keadaan yang mencekam. Jadinya orang tua dahulu mempunyai sarana untuk menahan lapar dan dahaga dengan menggunakan kaedah ini :

Caranya, apabila anda dahaga atau lagi tengah lapar dan tidak ada makanan, maka carilah dan patahkan ranting kayu tang mempunyai daun tunggal di hujungnya. Kalau tidak mampu cari, patahkan saja ranting itu dengan memisahkan deaunan lain sehingga jadi tunggal dengan ranting. Maksudnya sehelai daun saja di ranting. Seterusnya bacakan potongan ayat dari surah Al Fatehah yaitu أنعمت عليهم (An'amta 'Alaihim) sebanyak 7x di atas daun kayu tersebut lalu dikunyah dan dipers airnya dan biarkan jatuh pada rantingnya. Setelah itu ambil ranting yang berbasah sedikit air perasan tersebut, anda sapu sapukan pada leher. Nah, dengan ini InsyaAllah anda akan kiat menahan lapar dahaga.
*Dulunya ilmu ini saya praktikkan ketika kesempitan uang untuk beli makanan. kalau makan pun hanya sayur mentah saja.. (Airnya sih gratis...heheheh..)

Kemungkinan ilmu ini didengar agak ketinggalan zaman kegunaannya, (Masa' ilmu tahan lapar di jaman modern mau dipake? sumber makanan kan udah banyak...heheheh) tetapi siapa tahu, kemungkinan kita terjebak ke dalam keadaan yang tidak disangka sangka melalui pelbagai cara yang telah ditentukan Allah....Moga bermanfaat apa adanya, Salam sayang saya pada kamu, sesama Insanullah....

Comments

Popular posts from this blog

Mantra hipnotis merangsang wanita jarak jauh dan dekat paling ampuh

Mantra mrmbuat Orgasme wanita

Ayat Pucuk APi Neraka Jahanam